Sabtu, 19 Mac 2011

Selamat Datang Ke Festival Balon Udara Panas (this one on me) - Part 1

Assalamualaikum & Salam Sejaterah

DATE:19/3/2011
TIME:0830
LOCATION:PRESINT 2, PUTRAJAYA (Hot Ballo0n Fiesta)
Hari ni, semata-mata nk bawakan uolz citer ni, aku tumpang keta member office yang kebetulan
nk g buat kerja lebih masa. Cik Intan namanya. 
(Thanks so Much Cik Intan & tak lupa jugak dengan Kak Siti)

Sebelum g office, kami singgah dekat Cafe Pusat Kejiranan Presint 11,
(nanti dekat rungan laen aku citer pasal cafe tu erk)
sekarang ni, aku nk citer pasal festival yang sedang rancak berlangsung di Putrajaya
Hot Ball0on FiesTa

Untuk permulaan ni, aku tunjukkan pa yang aku dapat lihat sejauh +/- 1 km dari 'tempat kejadian'
v
v
v
v

(belon udara panas kelihatan mula naik ke udara)


(badut [atas sekali], dan darthWader[2 dari atas]) antara yang menarik perhatian
(sorry coz pic juz takken from littleMyZyl0)


(dari atas Jambatan Seri Wawasan)

Dari jauh, hati nie da berbunga sangat tuk tangkap gambar2 merarik untuk korang pembaca blog
amacam?? besh tak?? dapat rasa pa yang aku rasa??
Aku rasa teruja sangat waktu sampai tempat tu
tak sabar nk tengok balloon2 tu dari jarak dekat

Mungkin sebelum ni aku hanya dapat tinguk dari kaca TV jak, tapi tadi hamik aku, depan mata
semuanya ada... thanks PUTRAJAYA..


So guyz, sampai jak aku d festival tu, aku tak buang masa lagik, turun dari kereta
(thanks Tan), aku terus bawak Zyl0 aku tu ke kiri ke kanan, amik gambar-gambar yang aku rasa menarik.
untuk tontonan korang jugak n  also to be 'A Hero For My Story'.hehehe..
 cantik tak himpunan belon2 ni??
(ni untuk orang2 yang nk rasa naik balon sendiri)
ni adalah balon-balon yang pihak penganjur sediakan untuk pengunjung merasai sendiri
pengalaman menaiki balon udara panas ni.

Yang ni pla aku amik khas untuk simpanan sendiri, tapi aku tunjukkan pada korang jugak
v
v
v

Doraemon da terbang..

 Bayang kepala milik DarthWader kelihatan berlegar2 di ruang udara Putrajaya


2 badut sedih kerana dipecat oleh pemilik sarkas di Hot Balloon Fiesta


  Boleh korang tolong Dora The Eksplora cari Balon Udaranya yang hilang??

 Amacam?? menarik tak?? Klu korang rasa Fiesta ni membosankan sebab hanya ada Balon Udara Panas, Korang Silap, Ada macam2 lagik dekat cini tau,
jom aku bawak korang round2 dalam ini Fiesta
v
v

 Ni salah satu yang betul2 menarik perhatian,-Luncur Angin
(tapi aku tak berani nk naik pun) haha


Then aku jumpa gameshow, aku hingat HotFM, rupanya Benda ni...
(redFM, klu nk bayar gua punya promotion, gua tak da hal, hehe)


haku sendiri pun tak tahu pa benda ni, tapi wa tabik ngan 2 oua orang awek dekat dalam tu, berani beb..
pas yang tudung pink dekat dalam tu, yang baju putih tudung belang2 ni pla masuk.


 bumper car da tak laris da, tak mencabar, diorang da tukar ngan bumper balloon


miniBike- Ditunggang oleh sikecil yang licik


basikal beroda tiga ni pula, sesuai untuk nk jalan2 sambil baring- rasanya lah


sukan atas air pun ada jugak, tapi untuk yang berbadan kecik jak
(haku tak da chan lah)


ni pla wll climbing, ter0r tak budak bajuk merah tu?? UriTa Takarawa tabik spring ngan adik ni

Kla Uolz, Nnt kita sambung citer lagik aaa..
dalam next episod, haku akan cerita pula sesuatu yang mungkin korang jarang jumpa tiap2 hari
(tapi mungkin sebab tuah haku, maka haku pun jumpa lah)
n akan buat semua awek2 dekat luar tu suka sangat2 kalau citer tu jadi ngan diorang.


Assalamualaikum &
Sampai Jumpa Lagi


&, Sebelum terlupa,







Tiada ulasan:

Catat Ulasan