Rabu, 16 Mac 2011

Lost & Found... (Thanks For D Wallet)

Assalamualaikum & Salam Sejaterah..
Minta maaf sebab aku mengganggu ruangan untuk D'Pro [part 3]..

Coretan ini hanya untuk seketika
Cuma sebagai ucapan penghargaan buat insan yang jujur

15/3/2011:
1530:
Work Station:
                 Aku berdiri menghala ke kaunter, tujuan ku untuk ......... (ada sesetengah perkara harus dirahsiakan), & pada waktu itu aku sedar, aku kekurangan sesuatu,sesutu yang menjadi pelengkap semuanya. mataku liar pada meja di hadapan namun hampa bila tiada 'jawapan' & hati ku mulai tidak senang, aku rebahkan semula punggung ku di kerusi, Hampa, Sedih, Takut itu semua bermain di fikiran ku.

                 Namun harus tenang, semua masalah ada penyelesaianya, di kerusi aku pulang semula ke masa lampau dengan mesin masa ciptaan Yang ESA di beri nama 'MEMORI' berkuasa 'Oksigen'. aku sampai di satu tempat yang mana aku yakin, di situ letaknya 'sesuatu' aku yang hilang.

                 Aku segera keluar dari 'memori' & terus dengan tenang meluru ke Kaunter Gadai,
pintu aku selak dengan perlahan sambil mengharapkan keajaiban. Seorang pelanggan duduk di sofa buatkan hatiku lagi bergoyang, aku bukan menuduh, tapi aku tahu manusia punya nafsu & ia yang membawa kepada ketidakjujuran.

                 (My Mini Bank - MMB)

I've lost my MBB..
For one second, i though that i'm done.. just give up.. OMG
just buy the new one, then make a police report to get back my MyCard, ATM card & etc.

But then a mirecle happen,

i heard this voice
' kenapa tu? '
mungkin sebab tengok aku mcm cacing kepanasan, seorang wanita menegurku..
duduk di kaunter dari tadi tidak menghalang perhatiannya kepadaku, just maybe..
'aa..aa..' (walaupun sedikit, rasa tidak putus asa aku mengeluarkan suara)
'ada jumpa tak wallet dekat sini? (sambil tanganku menunjuk ke arah sofa di hadapanya)

Senyum 'owh, so kamu la tuan punya wallet kulit bewarna brown ni aa??'
'ingatkan perampuan sebab ada gambar perempuan dalam nya' (MyCard aku letak di tempat yang tertutup)

Alhamdulillah.... Pujian bagi TUHAN.. Sesungguhnya tiada perkara yang menjadi mudah selain DIA menkehendakinya menjadi mudah...
Hanya DIA yang tahu, perasaan aku waktu itu.

Aku hanya mampu tersenyum & melafazkan ucapan terima kasih sewaktu wallet ku ambil dari hulurnya..
TERIMA KASIH SANGAT-SANGAT...

Harap2 Awak terima sedikit penghargaan & sebagai tanda saya betul2 berterima kasih dengan Awak (wanita yang menjaga kaunter)..

THANKS FOR THE WALLET

Tiada ulasan:

Catat Ulasan