Selasa, 29 Mac 2011

pernah kena 'drama hangit' tak??



Assalamualaikum & Salam Sejaterah

1st of oll, aku nk ucapkan terima kasih sangat2 ngan sowang member aku ni.
aku pun tak tau apa sebab nak ucap terima kasih tu (kalau nk diikutkan, aku lah mangsa sebenarnya)
Tapi mungkin sebab pa yang dia da buat tu ada sedikit unsur2 kesedaran sivik untuk aku,
so tak kisahlah kalau aku yang mengalah. 


Mungkin korang semua pernah dengar 'panggilan hangit' antara segmen yang paling aku suka dalam Hot Fm.
tapi pernah tak korang dengar tentang
'DRAMA HANGIT'
(baru tadi aku terkena) 
??

Semuanya bermula ngan kecuaian aku,
betul lah kata orang
'Air Yang Tenang Jangan Disangka Tiada Buaya'
(cheee, siap masuk pepatah melayu tu)
&
'Harapkan Pagar, Pagar Makan Padi'
(aku tak pernah paham ngan pepatah ni?? korang dapat faham tak)

& lagi


v
v
v

'Pecah Gelas, Pecah Kaca.. Cukuplah, Sambung-Sambunglah Baca'
(saja buat lawak) 

v
v
v

mungkin sebab terlalu percaya pada keadaan keliling office aku ni,
dengan selamba aku tinggal jak wallet aku atas meja office,
(anyway kiri kanan aku ada orang jugak, so boleh la kiranya tolong jenguk2kan)

Namun

Malang tiada Berbau
awal tu aku tak sedar lagik
sampailah bila 'Drama Hangit' bermula

v
v
v
dari tepi aku dengar....
Kak Zam tanya soalan ni : 

'Amru, Ada duit tukar 50 tak??'
Aku siap minta maaf, sebab aku tak ada apa yang dia minta.

Lepas tu, keadaan senyap, agak lama jugak,







Senyap








senyap lagi








& senyap







Then, dari sebelah aku, babak kedua 'Drama Hangit' ni bermula

Kak Zam Berdiri di tepi workstation dia,

'Amru, pinjam seringgit'

terkejutlah jugak, tak pernah-pernah kak zam mcm tu, maksud aku,
kalau tukar duit besar ka, or ckp nk g bank cucuk duit ka, tu biasa,
tapi soalan yang baru kudengar tadi, luar biasa.....

Aku pun cubalah ingat2, ada tak not seringgit aku, biarpun aku yakin tak ada,
tapi tangan & mata aku mula liar mencari-cari sesuatu yang memang tak ada.

sambil mulut aku cuba bagi pilihan untuk Kak Zam samada syiling atau kertas, 
sambil tu jugaklah, semua pancainderaku aku kerahkan untuk mencari sesuatu yang telah hilang dari mejaku


WALLET

Oh NO!! Not Again!!

BADAGUP JANTUNG DEN

Kalau korang ingat, aku pernah kuar satu entry yang mengisahkan pasal wallet aku jugak.
Tapi yang ini lain sikit, aku bukan salah letak, bukan tinggal, tapi aku yakin, benda tu ada atas meja aku ni.
 Yaaaaaaaaaaaaaaaaaa...........
Tuhan jak tahu betapa cuak aku waktu tu.
'Amru ada tak jugak seringgit ni?? nk kertas jugak..'
(aik len macam juga permintaan dia ni, dala aku tengah cuak, ble pilih2 pla nk itu ini)
(Sowri lagi Kak Zam)

akhirnya aku bersuara,
'tak da la Kak Zam, saya cari WALLET saya ni, tadi before g solat saya simpan atas meja jak, ngan jaket saya sangkut dekat kerusi, tapi WALLET da tak da, jaket jak tinggal'

'mana pigi WALLET ni??'

Lepas tu, terbongkarlah 'Drama Hangit' ni,
Kak Zam yang dari tadi asyik bizi ngan seringgit dia, tetiba jak ketawa,
sikit punya geram aku jadik.

Then dengan tanpa rasa besalah, dia kuarkan WALLET aku dari tepi laci dia...

PergHHhhhhhh............. Biarpun sikit geram, tapi tengok jak 'lembaga'
WALLET aku tu, Alhamdulillah...
'
Dari tadi akak tengok WALLET tu, da la office ni kosong, Amru tinggal mcm tu jak'
Kak Zam da kuar ngan ayat dia,
rasa marah tadi da tukar jadi rasa insaf..

Aku tak buat lagik..
pas ni paling kurang pun aku akan simpan dalam laci aku yang bekunci,
tak buat lagik workstation aku ni macam bilik..

cukuplah dua kali pengalaman pahit pasal WALLET aku ni..

TERIMA KASIH KAK ZAM 


Aku Sudah Terkena
"DRAMA HANGIT"
.... 


p/s : Buat semua pembaca, belajarlah dari kesilapan, jangan sampai 'Pisang Berbuah Dua Kali' 
(cheeee, masuk pepatah lagik kan)

kla, adios amigos semuaaaaaaa 









3 ulasan:

  1. hahahaha...nak terguling2 akak bc n3 ko dek...haa merah tinger caik wallet x jumpa...

    BalasPadam
  2. akak baca di dapur ka or di bilik?? hati2 kalo nk guling2 tu... nanti terguling anak dekat sebelah tu hah...

    BalasPadam