Khamis, 10 Mac 2011

perghhhhhh....... kenapa hidup mesti kerja?

~kerjalah, iye.. kerjalah, iyo.. kerjalah...aa..aaa..aaa.. mari kite kerja~

   Ingat lagik tak lirik lagu ni??? Haa... 'Kerja' dari 'Senarioooo.. o.o.o..'(ikut bunyi dia lah)
bukan nk merungut, jauh sekali nk salahkan sesiapa,(saja nk buang streess kot) tapi ya ALLAH, betul wa cakap, ari ni kerja aku banyak gila(nk kata banyak tu, tak la sangat. cuma ntah napa rasa banyak jak) hehehe...

   Dah, cukup ngan mukadimah, lupa pla,

Assalamualaikum & Salam Sejaterah Olz......

   Kenapa hidup mesti kerja??
    -untuk makan (wajib)
    -untuk kawin (ntah bila)
    -untuk pakai (tak kan nk bogel)
    -untuk rumah (insyALLAH)
    -untuk kereta (alhamdulillah tak pernah putus lagik)
    -??? & macam2 untuk lagik lah......

(waktu kecik2)
    perghhhhhh..... macam dunia aku yang punya (biarpun waktu tu aku tak kenala lagik pa tu duit, mcm mana  nk cari duit) tapi hidup tu rasa senang jak.. tak dapat apa2, nagis jak, dapat gendong ibu tersayang pun jadik la.. --- Sekarang ni... Nah, amik aku, baru aku tahu payah macam mana nk tanggung hidup, tu baru sendiri, bayangkan mak bapak kita dulu???

(waktu remaja) - zmn sek2 dulu...
    perghhhhhh..... duit tu, tak pernah kurang... btul tak2?? siap ada kawan tu, ada elaun masuk bulan2 wa cakak lu... nk kata aku orang senang, bukn nya senang mana pun, (mcm aku ckp 'its oll about ME... (di sini semuanya bermula) - part 1' ) tapi parents aku sentiasa pastikan semuanya cukup untuk aku....

(waktu sekarang)
    perghhhhhh..... payahnya nk cari duit, da dapat duit, lain pula halnya nk menyimpan, da simpan, tahan sampai tengah bulan jak... tu pun nasib baek ada kerja, klu tak mungkin hujung tahun mungkin badan aku bukan macam yang kawan2 aku kenal.... (hahahaha)

-- kEsImpUlAnyA--


      Kerja Memang Penting Untuk Hidup (padahal, aku sendiri da merungutkan).Aku cukup besyukur aku da ada kerja sekarang, klu tak aku mesti di rumah & hanya tahu menghabiskan beras yang mak bapak aku beli jak...
     
      Sekarang aku da rasa duit sendiri, paling kurang, dapat buat mak bapak aku senang sikit.. itu jak lah yang aku ble buat.. apa yang paling penting ialah bila kita puas hati ngan apa yang kita buat... tak kisahlah keja apa pun yang penting halal & tidak dipandang hina oleh masyarakat sekililing... selagi kerja tu halal, tak da apa yang kita nk malukan...

      & sekarang ni (waktu aku tulis catatan nie) telefon atas meja ni asyik bunyi jak tak pandai henti, kadang2 geram jugak, tapi itu la sebahagian dari kerja aku... layan pelanggan dengan mesra & senyuman (biarpun tak dapat tengok dalam telefon)...

        Kla UOlz... nk jawab telefon jap, Sampai Ketemu lagik.....


                                             ASSALAMUALAIKUM...... Kerjalah Kalian.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan